יום שלישי, 19 באפריל 2016

למה להתקין פילטר אוויר במעבדות כימיה?

פילטר אוויר משמש לאוורור סטרילי וסינון גזים בתוך מעבדות כימיה. ניתן להתקין במעבדות מגוון רחב של מסנני פיברגלס וקוורץ. המסנן מתאים לקלריפיקציה, סינון מקדים, ניטור אוויר וגז וגרווימטריה. בנוסף, ניתן להיעזר במסנן כדי להשיג יתרונות נוספים:

  • רמות סינון - מסנני HEPA מגיעים ליעילות של 99% והם מיועדים לחדרים נקיים, בתי חולים, מעבדות כימיה וכל סביבה שבה נחוצה רמה גבוהה של ניקיון אוויר. מסננים למעבדות כימיה נבחרים בקפידה על פי הרמה הרצויה. לצורך השוואה, יש מסננים בעלי רמת סינון של 20% בלבד והם משמשים כמסנן מקדים.

  • נייר סינון - שילוב בין פילטר אוויר ונייר סינון מייעל את העבודה בתוך מעבדות כימיה. זו הדרך
    פילטר אוויר
    היחידה למנוע זיהום אוויר, להבטיח את אמינות התוצאות ולעמוד בלוח הזמנים של פרויקטים בתחום הרפואה והביולוגיה. נייר סינון לדוגמא משמש לדרגות סינון שונות והוא גם מתאים למגוון רחב של אפליקציות.

  • תנאים - כדאי להתקין פילטר אוויר במעבדות כימיה כדי להתגבר על התנאים הקשים. יש מסננים עשויים כותנה לא דליקה או סיבי פוליאסטר, המתוכננים לספיחה מקסימאלית של חלקיקי אבק ועשן. מסגרת המסנן עשויה קרטון כפול כדי להוסיף לו חוזק בתנאים קיצוניים של חום וקור. המסנן משולב עם רשת מתכת וכך מעניק תמיכה מקסימאלית ואחידה.

איך מבצעים פרויקטים לסינון אוויר בענף המעבדות?

פרויקטים לסינון אוויר במעבדות כימיה מחייבים הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. בשלב הראשון נערכת פגישה בין נציגי החברה המשווקת או מתקינה פילטר אוויר, לבין נציגי המעבדה. מטרת הפגישה היא לקבוע לוח זמנים ולהחליט איזה מסנן מתאים לצרכי המעבדה. בשלב השני מתבצעת ההתקנה עצמה. יש לבצע את ההתקנה לפי הנחיות היצרן ותוך הפעלת מנגנון פיקוח. אפשר להתחיל לבצע פרויקטים כימיים במעבדה רק לאחר בדיקות כלליות ויסודיות.

התקנה של פילטר אוויר במעבדה היא לעיתים קרובות תנאי להפעלתה. המסנן משולב במעבדות תעשייתיות, רפואיות ופרטיות. המסנן משמש להפעלה קבועה של מעבדות כימיה בבתי ספר ובתי חולים ולכן הוא חיוני וללא תחליף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה