יום שני, 31 באוגוסט 2020

איך מתאימים מנדף לעסק?

 כדי ליהנות ממנדף מושלם יש צורך לבחור אותו בהתאמה לעסק. העסק צריך ליהנות ממנדף איכותי ומעוצב שעונה לכל הדרישות כאשר אלו יכולות להיות גם פרטניות יותר. זה הזמן להבין כיצד מהי התאמת מנדף לעסק מנדף עם כל הפרמטרים שלו וכך תוכלו ליהנות ממנו לטווח הארוך.

מה גודל המנדף הנדרש?

בהתאמת מנדף לעסק הפרמטר הראשון שצריך לעניין אתכם הוא כמובן הגודל שלו. הגודל של המנדף הוא למעשה אחד הפרמטרים הפשוטים ביותר להבנה כי הרי המנדף צריך להיות מותקן מעל הכיריים ואזור הבישול, היכן שצולים, מבשלים ומטגנים, ולכן יש צורך לקבוע את המטרים לפי מה שמצוי בעסק. כמובן שאפשר לבחור מנדף מסגנונות שונים כי יש מנדפים שיוכלו לפעול רק כמקשה אחת ויש מנדפים שיהיו מחולקים לכמה אזורים מה שמאפשר חיסכון בעבודה בתקופות בהם המסעדה תשרת פחות אנשים, אך אלו הבדלים מינימליים יחסית גם כאשר מדובר על חיסכון אנרגטי.

מה תפוקת העבודה שלו?

עוד דבר שחשוב מאוד לבדוק במהלך התאמת מנדף לעסק היא תפוקתו. בדרך כלל כאשר מדברים על תפוקתו של כלי עבודה כלשהו הכוונה היא לכמה זמן הוא יכול לעבוד ללא הפסקה. המנדף למעשה יכול לעבוד שעות רבות בלי הפסקה הרי הוא פועל ברצף מהרגע שהמסעדה פועלת עד אשר היא נסגרת. השיקול האנרגטי לא כל כך קיים כי הוא צורך אנרגיה סמלית במיוחד רק בשל עבודת המפוח, את כל השאר הסירקולציה תבצע לבדה עם תנועת האוויר שתעבור דרך המסננים. עם זאת יש מנדפים שיכולים לינוק כמות רבה יותר של אוויר וזו הנקודה החשובה שצריכה להיות מותאמת לשטח המטבח.

התחשבות בתשתית להתקנה 

חשוב להתייחס גם תשתית שבמקום שבו מתקינים את המנדף. לעתים המנדף יכול להיות הרבה יותר מסובך להתקנה כאשר אין אפשרות להתקין אותו בגודל מסוים או במקום מסוים בגלל שאין לו חיבור מתאים לתעלות. התעלות צריכות לחבר את החלק הפנימי של המנדף שנמצא במטבח אל החלק החיצוני של המקום, כדי לפלוט את האוויר המזוהם, ולעתים סוג המנדף מושפע מהתשתית הקיימת. לפעמים אי אפשר להעביר את הצינורות במקומות מסוימים מסכנה כלשהי לחימום והתלקחות ולכן יש צורך לבחור מנדפים שיתאימו טוב יותר, כמו למשל תקרה שכולה מנדף אחד גדול וכן הלאה. 

עד כמה העיצוב חשוב?

העיצוב הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר בעיקר אם מדובר על מטבח חיצוני. אם מדובר על מטבח פנימי יש אפשרות להמעיט יותר בערכו של עיצוב המנדף כי הוא לא באמת נראה. כאשר המנדף נמצא מול עיניהם של הלקוחות שמגיעים למסעדה לא רק שהעיצוב הוא פרמטר שצריך להתייחס אליו, הוא גם הופך להיות אחד הפרמטרים החשובים ביותר. לכן חשוב מאוד לבדוק את העיצוב, עד כמה הוא מתאים לאווירה הכללית במקום וכמובן גם האם הוא מוצא חן בעיניכם לשלמות המטבח. בגלל שהמנדף הוא מתקן גדול מאוד שבולט לעין חשוב להשקיע בו אפילו אם יש צורך להעלות את התקציב.

מה התקציב המקסימלי?

התקציב שיעמוד לשירותכם לבחירת המנדף הוא למעשה זה שיספק לכם את דיוק בהתאמה. כאשר אנו בוחרים מנדף מעוצב יותר או עמיד יותר התקציב יעלה באופן אוטומטי. לכן יש צורך להחליט מה יהיה התקציב שמתאים לכם כאשר צריך לזכור לסקור את השוק היטב. ככל שיהיה לכם תקציב גבוה יותר תוכלו לבחור מנדף מחומר טוב יותר כמו למשל מנדפים מאלומיניום שנחשבים כיום לטובים ולעמידים ביותר בשוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה