יום שלישי, 17 באוקטובר 2017

כיצד מבצעים ניקוי מנדפים בשלושה שלבים?

במידה ומטבח שלכם מותקן מנדף, עליכם לדעת שמעבר לשפע היתרונות שהוא מספק לכם, חובה עליכם גם לנקות אותו באופן קבוע. מדוע זו חובה לנקות את המנדפים? הסיבה לכך היא פשוטה - במנדפים לאורך זמן, מצטברים שומנים. השומנים הללו הם חומרים דליקים, ומספיקה פעם אחת שהלהבות היו מעט גבוהות מידי במטבח - כדי ששריפה תפרוץ. מעבר לכך, ניקוי מנדפים הוא חשוב מאד, משום שבמנדפים מותקנים מסננים שונים ומגשי שמן שמצטברים בהם חומרים - ויש פשוט לנקות אותם ולפנות בהם מקום, כדי לשמור על הפעילות התקינה של המנדף. כיום, מקובל לנקות את המנדפים בשלושה שלבים שונים, שמתפרסים על פני כמה שעות.

מנדפים


הסרה, המסה ושטיפה

       פירוק חלקים וגירוד השומן - בשלב הראשון, מפרקים את החלקים של המנדפים שצברו בתוכם חומרים שונים (מגש השמן, מסננים וכיו"ב). לפירוק יש תפקיד כפול - הוא גם מאפשר גישה לגוף של המנדף עצמו, וגם כמובן ניקוי של החלקים הקטנים שהסרנו. הניקוי של הם הוא פשוט למדי, והשלב המרכזי באמת הוא בהתחלת הטיפול בגוף המנדף עצמו. בשלב זה של ניקוי מנדפים, מתמקדים בעצם בהסרת חלקים של השומן שהצטברו ובגירודם. מדובר ממש על שכבות של שומן קשה שהצטברו במנדפים, ועוד לפני שעוברים להמסה ולשטיפה, יש פשוט להסיר אותם באופן ידני. כמובן שמנתקים את כל החשמל והגז באזור, כדי שיהיה אפשר להיכנס לגוף המנדף בזהירות, ולגרד את חלקי השומן.
       המסת השומן - בשלב הבא, נתמקד בהמסת שאריות השומן בתוך המנדף. יש לזכור שגם אחרי שגירדנו את השכבות העליונות של השומן, הרי שאת השכבות התחתונות כבר אי אפשר לגרד, אלא אם ננסה גם לפגוע בגוף המנדף ,שדבר שהוא לא ראוי בעליל. לכן, בשלב השני של ניקוי מנדפים נעשה שימוש בחומרים מיוחדים שהם ממסי שומנים. מדובר על חומרים שפוגעים בשומן - אך לא בגוף המנדף עצמו, ובכך כוחם הגדול. משפשפים היטב את החומרים להמסת השומנים, עד שרואים שלא נותרו שאריות בכל המנדף.
       ניקיון עם מים חמים - אחרי שהסרנו סופית את כל שאריות השומן, מסיימים בניקוי כללי של המנדפים. בשלב זה של ניקוי מנדפים, נעשה לרוב שימוש במכונות שטיפה בלחץ עם מים חמים, וכן במכונות ניקוי בקיטור. באמצעות מכונות אלו, אנו דואגים שבכל מקרה, לא תישאר עוד אף טיפה של לכלוך בגוף המנדף - אלו יכולים להיות שאריות של פחם שהצטברו בחלקים שונים, לכלוך שהגיע מהצד העליון של המנדף שמחובר לארובה, ועוד.  באמצעות השטיפה במים חמים בלחץ, דואגים להסיר גם את הכתמים הקשים יחסית.

מתי הניקיון מתבצע?


ברוב המקרים, מבצעים את הניקיון למנדפים כאשר המטבח עצמו סגור לפעילות, וזאת בכדי לא לפגוע בפעילות שלו בשעות הפתיחה. הפעילות עצמה כאמור נמשכת כמה שעות, ואפשר לבצע אותה גם בשעות הלילה ושעות הבוקר המוקדמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה