יום שלישי, 21 באפריל 2015

ארובות ומנדפים – על קצה המזלג..

ארובות ומנדפים הם פתרונות אשר הומצאו על מנת לאפשר נידוף של עשן, פיח וחומרים מזהמים נוספים ממקומות סגורים כגון מפעלים, מטבחים תעשייתיים ומקומות נוספים. פתרונות אלה מספקים מענה לצורך שנוצר כתוצאה מהצטברות של חומרים מזהמים בחללים סגורים, דבר שעלול לגרום לבעיות תברואתיות שונות ובהן מחלות חמורות של מערכת הנשימה.

חשיבות הניקיון של ארובות ומנדפים

מכיוון שדרך ארובות ומנדפים עוברים חומרים מזהמים רבים, יכולה להיווצר בהם סתימה שלא תאפשר להם
ניקוי ארובות יסודי
להמשיך ולעבור החוצה. מעבר לעובדה שהדבר עלול לגרום לזיהום אוויר כבד בחלל הסגור, יכולים להיגרם נזקים נוספים, כשהנפוץ והמסוכן ביותר ביניהם הוא שריפה. ארובות ומנדפים מעבירים דרכם, בין היתר, שמן וחומרים שומניים נוספים. שמן הוא חומר דליק, אשר מספיק ניצוץ אחד כדי להציתו. אם לא מבצעים ניקוי שוטף של המתקנים הללו, עלול להצטבר עליהם הרבה מאוד שמן ושומן, ודי בניצוץ אחד כדי לגרום לשריפה גדולה ומסוכנת.
בנוסף לדליקות שעלולות לפרוץ, הצטברות של שמן על דפנותיהם של ארובות ומנדפים עלולה לגרום לכך שריחות חזקים ולא נעימים יתפשטו במסעדה או במפעל, ויקשו מאוד על השהות במקום.
לכן, בכל מקום בו מותקנים ארובות ומנדפים, חייבים לדאוג לשירותי ניקיון שוטפים, אשר יתבצעו לפני שמצטברת כמות גדולה של שומן על הדפנות. חשוב מאוד שפעולת הניקיון תתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אשר ידעו בדיוק באלו חומרים להשתמש וכיצד לבצע את העבודה כך, שלא תישאר על דפנות המתקנים ולו טיפת שומן אחת. הניקוי צריך להתבצע על פי דרישות מכון התקנים, וחשוב לקש מהחברה תעודה המוכיחה שהעבודה אכן מתבצעת על פי כל הנהלים.

מהי התדירות הרצויה של ניקיון ארובות ומנדפים?

ארובות ומנדפים רצוי לנקות לפחות פעם או פעמים בשנה, כאשר חשוב לבצע בדיקות שוטפות של המתקנים על מנת לוודא שהם עובדים כראוי ואינם מצופים ביותר מדיי שמן.
על מנת לבחור את החברה שתבצע את עבודות הניקיון בצורה יסודית, כדאי להסתייע בהמלצות של מכרים. אם אין כאלה, אפשר להסתמך על שנות הניסיון של החברה ועל רשימת הלקוחות שלה. בהצלחה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה