יום שני, 20 ביוני 2022

מתי יש צורך בהתקנת מנדף לבית

 אם שמעתם על מנדף ודאי הבנתם שמדובר על אחד המתקנים החשובים ביותר שיכולים להיות במטבח. אמנם הוא נפוץ בעיקר במטבחים תעשייתיים אך בכל זאת הוא יעיל מאוד גם במטבח הפרטי שלכם. זה בדיוק הזמן להבין מתי יש צורך בשימוש מנדף לבית ועוד מס' פרטים חשובים לגביו.

מנדף למטבח


מהו מנדף ולמה הוא שימושי?

  • לפני שנתחיל להסביר מדוע התקנת מנדף לבית היא בחירה טובה חשוב להבין מה התפקיד שלו בכלל ולמה הוא כל כך חשוב. המנדף אמור לנדף את האוויר וזה מסביר גם את השם שלו. המנדף יכול להיות קטן יחסית ברוחב שלא יעלה על מטר ויש גם מנדפים ענקיים שיכולים לכסות מטרים רבים. מנדף יהיה שימושי מאוד בעיקר בגלל שהוא יוצר סביבת עבודה הרבה יותר נקייה. 

  • אם במטבח שלכם אתם מבשלים הרבה אתם בוודאי מבינים עד כמה חמורים יכולים להיות הריחות שיוצאים ממנו כמו למשל בעת טיגון בצל בשעת לילה מאוחרת שכולם רוצים לישון. כמו כן מנדף בטיחותי כי הוא מסלק את העשן החוצה, מה שבבית כמובן יהיה פחות חמור אם כי עדיין משמעותי מאוד לאיכות החיים.

למה צריך מנדף לבית?

לרוב המנדף שימושי מאוד בבית מכיוון שמדובר במתקן שיכול מצד אחד לספק לכם חיים הרבה יותר איכותיים בלי ריחות מעצבנים שמתפשטים מהמטבח אל כל חלקי הבית, ומצד שני הוא יכול להיות גם בטיחותי ובריא יותר בבתים שבהם יש אנשים שלוקים באסטמה או אנשים עם בעיות נשימה אחרות. כאשר האוויר נשאר נקי לא רק שהאווירה נעימה יותר אלא גם מרגישים את מיזוג האוויר בצורה משמעותית יותר וזה יכול לתרום לכם הרבה. כמו כן חשוב לציין כי המנדף מותקן פעם אחת וההפעלה שלו זולה מאוד, מה גם שהתחזוקה שלו במגזר הפרטי פשוטה מאוד שלא כמו במטבחים תעשייתיים.

למה כדאי לרכוש מנדף לבית?

המנדף יכול להיות קנייה חשובה וחכמה למי שמבשל הרבה. אם אתם מבשלים הרבה ואתם לא רוצים שהריחות ייצאו מהמטבח וכמובן לא מהבית כדאי מאוד לרכוש אותו ויפה שעה אחת קודם. המנדף אמנם לא תמיד יהיה כל כך זול אך בכל זאת במחיר של 3000 שקלים אתם יכולים לקבל מנדף איכותי שיהיה לשירותכם למשך שנים רבות. כמו כן המנדפים שמתאימים למטבחים ביתיים יכולים להיות מעוצבים מאוד וזה ישפר מאוד את העיצוב של המטבח וכך גם את ההרגשה שלכם. חשוב לזכור כי המנדף הביתי מותקן די בקלות, עוד נקודת שוני גדולה מאוד בין מנדף למטבח ביתי למטבח תעשייתי.

באילו מקרים מנדף לבית לא כל כך יתאים?

כמעט בכל מטבח אפשר להתקין מנדף כיוון שכל מה שצריך זה להתקין אותו מעל הכיריים ואז לחבר אותו לתעלות שיוציאו את האוויר אל מחוץ  לבית. עם זאת לעתים ההתקנה מסתבכת מעט ואין אפשרות לחבר את התעלות בצורה שתהיה אסתטית בעין, ובמקרים מסוימים אף לא להתקין אותו בכלל. בדרך כלל בבתים פרטיים לא תהיה בעיה להתקין אותו והוא גם נכלל בתכנון הראשוני של הבית, אך בבנייני מגורים רבי קומות שלא נבנו לאחרונה, לעתים הוא יהיה בעייתי להוספה. אמנם כיום הוא מופיע בכל מטבח חדש בישראל אך אם מדובר בבניין ישן לעתים לא יהיה מקום מתאים להתקנה שלו.

מה צריך לזכור בבחירת המנדף?

חשוב לזכור כי עצם העובדה שהחלטתם להתקין מנדף חכמה מאוד לטווח הארוך אם כי היא עדיין לא המשימה האחרונה שלכם. יש לא מעט מנדפים בשוק ולכן חשוב לבצע סקר שוק מעמיק ולבחור את המנדף הכי מתאים שיש, גם לתקציב, גם להספק העבודה, גם מבחינת רעש וגם מבחינת עיצוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה